Fight Academy Boxing & Kick Boxing Club

+30 6972 500 678 info@fightacademy.gr

Menu

Πυγμαχία – Κόντρα χτύπημα, ένα μεγάλο όπλο!

Ως κόντρα ορίζεται το χτύπημα αυτό που εκτελεί ο πυγμάχος την στιγμή της επίθεσης του αντιπάλου.

Πυγμαχία – Κόντρα χτύπημα, ένα μεγάλο όπλο!

By In all about boxing, Martial Arts News & Articles On 22/09/2016


Ως κόντρα ορίζεται το χτύπημα αυτό που εκτελεί ο πυγμάχος τη στιγμή της επίθεσης του αντιπάλου. Δηλαδή, με το που εκτελεί την επίθεσή του πρέπει να έχεις ήδη χτυπήσει. Αυτό μόνο εύκολο δεν είναι. Απαιτεί πολύ καλά αντανακλαστικά, ικανότητα πρόβλεψης των κινήσεών του και απόλυτο συγχρονισμό αν δε θες τελικά να πέσεις εσύ στην παγίδα που έστησες. Ο χρόνος αντίδρασης είναι απειροελάχιστος και η απόσταση που πρέπει να διατηρήσεις είναι πολύ κοντινή. Όμως, αν επιτύχεις ένα τέτοιο χτύπημα η «ζημιά» που μπορείς να προκαλέσεις είναι πολύ μεγάλη, καθώς στη δύναμη του χτυπήματός σου προστίθεται και η φόρα της κίνησης του επιτιθέμενου πυγμάχου, πολλαπλασιάζοντας έτσι την ορμή σύγκρουσης.

Τι πρέπει όμως να προσέξεις για να πετύχεις την τέλεια κόντρα;

  1. Αλλαγή θέσης:

Χρησιμοποιώντας άμυνες, σπασίματα του κορμού ή πλάγια βήματα φεύγεις από την ευθεία της επίθεσης. Αυτό θα πρέπει να εκτελεστεί παράλληλα με το κόντρα χτύπημα που έχεις επιλέξει. Για παράδειγμα, ένα σπάσιμο του κορμού αριστερά μπορεί να συνοδεύεται από δεξί ντιρέκτ ή ένα βήμα πίσω με αριστερό κροσέ. Αν δεν προλάβεις να εκτελέσεις το χτύπημα ταυτόχρονα με την άμυνα έχεις άλλη μια ευκαιρία να το κάνεις  σε δεύτερο χρόνο μετά την άμυνα προσέχοντας, όμως, μην ακολουθεί δεύτερο χτύπημα από τον αντίπαλο.

  2. Συγχρονισμός:

Στην εκτέλεση ενός κόντρα χτυπήματος είναι απαραίτητος ο απόλυτος συγχρονισμός. Δηλαδή, η απόλυτη στιγμή της εκκίνησης του χτυπήματος που μας στοχεύει (πολλές φορές και λίγο πριν) είναι η στιγμή που πρέπει να χτυπήσεις. Αν δεν αισθάνεσαι έτοιμος μην το επιχειρήσεις. Κάνε κίνηση μακριά με τα πόδια και ετοίμασέ το όταν είσαι 100% βέβαιος ότι το «βλέπεις».  Είναι ένα χτύπημα που απαιτεί μεγάλη εμπειρία και καλό μάτι οπότε μην απογοητεύεσαι στην αρχή αν δεν σου βγαίνει. Χρειάζεσαι πολλές επιτυχημένες εκτελέσεις στην προπόνηση μέχρι να πετύχεις ένα στον αγώνα.

  3. Ρυθμός:

Όταν είσαι «βαρύς» πάνω στα πόδια σου αργείς να χτυπήσεις. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται να εκτελέσεις  χτύπημα μαζί με κίνηση σώματος και ποδιών,  πρέπει να είσαι ήδη μέσα σε ρυθμό. Ο ρυθμός ουσιαστικά είναι το σημείο ετοιμότητας. Μέσα από αυτόν  «γεννιούνται» όλες οι κινήσεις του πυγμάχου, οπότε εμπεριέχει την αρχή αυτών. Διατηρώντας έτσι έναν καλό ρυθμό στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα είσαι σε μεγάλη ετοιμότητα για να αμυνθείς, να χτυπήσεις και να κοντράρεις πρώτος.

 

Βασίλης Οικονόμου

oikonomou vasilis fight academy


Related Posts