Fight Academy Boxing & Kick Boxing Club

+30 6972 500 678 info@fightacademy.gr

Menu

Απολαμβάνω τους γευστικούς πειρασμούς των γιορτών... αλλά με μέτρο.

Απολαμβάνω τους γευστικούς πειρασμούς των γιορτών… αλλά με μέτρο.

By In Martial Arts News & Articles On 27/12/2012


Έρευνες δείχνουν ότι ο μέσος άνθρωπος προσθέτει στο βάρος του κατά μέσο όρο δύο κιλά, κάθε χρόνο. Τα κιλά αυτά  «μπαίνουν» συνήθως στις γιορτές και μετά λίγοι ασχολούνται με την επιστροφή στα φυσιολογικά επίπεδα βάρους. Έτσι, είναι πιθανό ένας άνθρωπος να «βάλει» μέχρι και είκοσι κιλά, σε μια μόνο δεκαετία!
Όπως και να ‘χει, επειδή η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη, καλό θα ήταν να προσπαθήσουμε να βγούμε από τις γιορτές με τα ίδια κιλά ή με όσο το δυνατόν λιγότερα. Ακούγεται δύσκολο, αλλά αν ακολουθήσουμε συγκεκριμένα βήματα, θα ανακαλύψουμε στην πορεία ότι δεν είναι ανέφικτο.
ΒΗΜΑ 1ο
Αφήνουμε για τις τελευταίες μέρες των εορτών, π.χ. 22-23 Δεκέμβρη, την αγορά των παραδοσιακών γλυκών και φροντίζουμε να αγοράσουμε μικρές ποσότητες. Αν αποφασίσουμε να φτιάξουμε μόνοι μας κάτι για το καλό, και για να «μυρίσει» το σπίτι, φροντίζουμε να κάνουμε τη μισή δόση της συνταγής.
Αν πάλι θελήσουμε να κάνουμε ολόκληρη τη δόση, επιλέγουμε να μοιράσουμε κάποια από αυτά σε φίλους και συγγενείς. Έτσι εκτός από χαρά και συγκίνηση θα μοιράσουμε και μερικές χιλιάδες θερμίδες. Επιπλέον, δεδομένου ότι οι εποχές που διανύουμε είναι δύσκολες, μπορούμε απλά να μοιραστούμε τις υπέροχες δημιουργίες μας με ανθρώπους που δεν έχουν την πολυτέλεια να αγοράσουν ή ακόμα και να φτιάξουν γλυκά.
ΒΗΜΑ 2ο
Αποφεύγουμε τις αποτοξινώσεις πριν ή μετά από κάποιες «φορτωμένες» θερμιδικά μέρες. Οι γνωστές σε όλους μας αποτοξινώσεις με φρούτα ή γιαούρτια, το μόνο αποτέλεσμα που έχουν είναι να στρεσάρουν ακόμα περισσότερο τον μεταβολισμό μας, οδηγώντας μας σε ακόμα περισσότερα κιλά.
ΒΗΜΑ 3ο
Φροντίζουμε τις μέρες των γιορτινών τραπεζιών, οι οποίες παραδοσιακά είναι και οι πιο φορτωμένες από όλες τις άλλες, να πάρουμε κανονικά το πρωινό μας και να τηρήσουμε τα μικρά ενδιάμεσα γεύματα μέχρι την ώρα του τραπεζώματος. Αυτή η τακτική θα μετριάσει την πείνα μας και θα μας επιτρέψει να ελέγξουμε καλύτερα αυτά που θα φάμε στο τραπέζι. Επιπλέον, δεν είναι καθόλου καλό για το στομάχι μας να το αφήνουμε ώρες ολόκληρες άδειο και ξαφνικά να το φορτώνουμε με μεγάλες ποσότητες τροφής, ποσότητες τις οποίες δεν μπορεί να διαχειριστεί, με αποτέλεσμα την έντονη δυσπεψία και δυσφορία μας.
Θυμηθείτε άλλωστε ότι το νόημα των γιορτών είναι να περάσουμε καλά και να έρθουμε σε επαφή με τους φίλους και τους συγγενείς μας. Πώς είναι δυνατό να περάσουμε καλά, όταν δεν θα μπορούμε να αναπνεύσουμε καλά – καλά από το πολύ φαγητό ή όταν θα έχουμε αυτό το απίστευτα άσχημο συναίσθημα της δυσφορίας; Τρώμε μέχρι εκεί που ξέρουμε ότι αντέχουμε και δεν μας «χαλάει». Εξάλλου γιορτές είναι, θα ξαναέρθουν.
ΒΗΜΑ 4ο
Τις μέρες πριν και μετά από αυτές που θα «ξεφύγουμε», φροντίζουμε να φάμε κάτι πιο ελαφρύ π.χ. ψάρι, τονοσαλάτα, λαχανικά, κοτόπουλο ψητό, χωρίς όμως να παραλείπουμε κύρια ή ενδιάμεσα γεύματα. Κατά τη διάρκεια του τραπεζιού επίσης, επιλέγουμε να σερβιριστούμε με αρκετή σαλάτα και να ξεκινήσουμε έτσι το γεύμα μας. Περιορίζουμε την ποσότητα των υπόλοιπων φαγητών. Καλό θα ήταν να μην αναμείξουμε πολλά και διαφορετικά ήδη φαγητών σε ένα γεύμα, μιας και είναι ένας από τους λόγους της έντονης δυσπεψίας. Ας διαλέξουμε αυτά που μας αρέσουν περισσότερο.
ΒΗΜΑ 5o
Αποφεύγουμε να μείνουμε νηστικοί για περισσότερες από 4-5 ώρες. Μια συνηθισμένη τακτική είναι να αποφεύγουμε να τρώμε το βράδυ, όταν έχουμε ξεφύγει το μεσημέρι. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να φάμε κάτι μικρό π.χ. ένα φρούτο ή ένα γιαούρτι, για να θέσουμε πάλι σε λειτουργία το μεταβολισμό μας, ο οποίος όταν μεσολαβούν μεγάλα διαστήματα νηστείας, ελαττώνει τις καύσεις του.
ΒΗΜΑ 60
Περιορίζουμε την ποσότητα των γλυκών όσο περισσότερο μπορούμε. Καλό θα ήταν να μην υπερβαίνουμε το ένα γλυκάκι π.χ. μελομακάρονο τη μέρα, για τις περισσότερες μέρες των εορτών.
ΒΗΜΑ 70
Περιορίζουμε όσο το δυνατόν την ποσότητα του αλκοόλ.
ΒΗΜΑ 80
Αυξάνουμε όσο μπορούμε τις μέρες των γιορτών τη φυσική μας δραστηριότητα. Αν είναι να πάρουμε τις θερμίδες, τουλάχιστον ας βρούμε και τρόπους να τις κάψουμε π.χ. με βόλτες και χορό.
Όταν με το καλό τελειώσουν οι γιορτές και κάνουμε τον απολογισμό μας, είναι πιθανόν να μη βγούμε οι απόλυτοι νικητές από τη μάχη με τους γευστικούς πειρασμούς των γιορτών. Σ΄αυτή την περίπτωση φροντίζουμε να επανέλθουμε σε μια φυσιολογική διατροφή το συντομότερο δυνατόν. Αποφεύγουμε τα γλυκά που περίσσεψαν, αφήνοντάς τα για αυτούς που έχουν μεγαλύτερα περιθώρια. Επιλέγουμε να συνεχίσουμε τις μέρες μας με ελαφριά γεύματα, τόσο από άποψη θερμίδων, όσο και από την άποψη των λιπαρών.
Δυστυχώς, εκτός των άλλων τα εορταστικά τραπέζια είναι συνήθως φορτωμένα και με αρκετά κορεσμένα ζωικά λίπη που έχουν σαν αποτέλεσμα την επιβάρυνσή μας με κιλά, αλλά και με χοληστερίνη. Διαλέγουμε λοιπόν για τα μενού μετά τις γιορτές κυρίως ψάρι, άσπρο κρέας, λαχανικά και όσπρια.
Αν παρά την προσπάθεια ο τελικός απολογισμός είναι κάποια περιττά κιλά, το καλύτερο είναι να απευθυνθούμε σε έναν ειδικό που θα μας βοηθήσει να τα χάσουμε με τον προσφορότερο δυνατό τρόπο και χωρίς να πεινάσουμε.

 

Αθηνά Χριστοδουλάκη

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

(απόφοιτος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών)

τηλ.6972991996, 2104102795

http://www.facebook.com/a.xristodoulaki?fref=

 

Αναδημοσίευση από:http://meetarteat.blogspot.gr/2012/12/blog-post_22.html#more

fitness and martial arts